Thursday, January 29, 2015

Puri di Restoran Nasi Kandar Mohd Kasim Taiping


Puri di Restoran Nasi Kandar Mohd Kasim Taiping

Saya mengemari masakan India dan “melatih” diri saya untuk mengambil diet hi-fiber dan tanpa gula. Antara makanan pilihan ialah Capati dan Susu Kambing (atau Susu Lembu). Sudah pasti saya memilih Susu Segar!

Saya juga kadang-kala memilih Tosei atau Puri. Masalahnya terutama Puri, ianya terlalu berminyak.

Setakat ini kalau hendak makan Puri, saya memilih di Restoran Nasi Kandar Mohd Kasim Taiping atau di Bistro Mohammad.

Di kedua-dua restoran ini juga, saya pastikan Puri mestilah dihidang semasa panas dan mestikan dikeringkan minyaknya.

Selain dari kuah standardnya iaitu Sayur Kentang, saya sering juga minta kuah tambah sama ada Dalca atau Sadirn.

Bagaimanapun untuk suasana lebih selesa, saya memilih untuk menikmati Puri di Restoran Nasi Kandar Mohd Kasim Taiping bersebelahan Sekolah Convent Kota dan berhadapan Wakaf atau Tapak Pasar Tani Taiping.

http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/ 












No comments: