Saturday, July 31, 2010

Bersarapan di Kota Kinabalu


Bersarapan di Kota Kinabalu

(Sebelas hari tak berblog aku macam kucing mati anak (iye ke?). Ikut statistik, paling kurang 14 posting sebulan dengan purata aku memblog 30 posting sebulan dan ini bermakna dalam sehari aku memblog dengan satu posting. Pertama kalinya dalam bulan ini baru lima posting.

Bukan mogok atau malas memblog tetapi aku telah “ditegur” kerana suatu projek penulisan yang sedang aku usaha agak perlahan progress kemajuan. Hendak tak hendak selepas ini aku terpaksa “mengimbangi semula” apa sahaja yang aku buat.)


Semalam aku menyeberangi Laut China Selatan. Kali ini ke Kota Kinabalu. Paling akhir aku ke sini dua tahun lepas apabila terlibat dalam penganjuran Cub Prix. Tahun-tahun semasa dalam Cub Prix aku ditempatkan di Hotel Le Meridien yang betul-betul berhadapan Pasar Kraf Tangan, Pasar Basah dan Pasar Malam. Kedatangan kali ini aku ditempatkan di Hotel Promenade.

Pagi tadi aku bersarapan dengan menunya yang menarik. Di samping menu mesti sarapan pelbagai bijirin, roti dan pelbagai cara telur dimasak, plain porridge dan juga chicken porridge “berlauk”, terdapat menu lain seperti di bawah.

Sekarang jam 4.00pm, aku bermalas-malasan di hotel selepas selesai tugasan kerja sambil menunggu cuaca redup untuk bersiar-siar. Di KK ini aku dimaklumkan cuaca tidak menentu dengan hujan saban hari ketika ini.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogsot.com/

Menu tertulis Roti Jala tapi berbentuk Murtabak dan rasapun Murtabak!

Ada 2 porridge - plain dan chicken.

Condiments porridge ada Jeruk Bawang!

Macam Telur Pindang Jawa saja!

Pancake dengan madu dan Punding

Tomato panggang?

Balik nanti nak suruh Org Rmh aku masak pula!

Menu berat penuh pinggan tapi portion sikit saja!

Nasi Kuning Berkismis dengan Rendang Kambing

Pelbagai sayur

Aneka menu sayur pilihan

Beehon Goreng ala Beehon Singapore

Ketiaw Goreng

Sup dengan pilihan Mee atau Beehon

Aku prefer Ketiaw tapi tak ada!

Ada condiments Ayam Lenyek (carik) dan Daging Lenyek

Aneka roti, donut dan cake

Pelbagai roti

Kuih Cara

Pelbagai buah potong

1 comment:

Unknown said...

habis kaunter ko pusing... mesti chef kat situ dok jeling2 je... tester menu ke dtg nii kann