Sunday, April 18, 2010

Sekeluarga di awan biru



Sekeluarga di awan biru

Sebentar tadi kami sekeluarga, aku, orang rumah seorang aku itu dan anak jantan seorang aku itu di awan biru hitam (bukan kabus hitam di Eropah!) tapi kelam malam dalam penerbangan MAS dari KLIA ke Miri.

Kebetulan Isnin ini Public Holiday di Taiping Perak, petang Jumaat lagi aku sudah angkut orang rumah seorang aku itu dan anak jantan seorang aku ke KL. Petang tadi pula selepas kelas di Bangi, aku angkut pula mereka ke Miri untuk kelas di sana hari Ahad.

Hari Jumaat tersebut sempat juga aku ziarah
mantan Pengetua sekolah aku yang terlantar uzur di Tanjung Malim sebelum berhenti makan malam di Yik Mun. Mamat Indon pekerja kaunter senior di Yik Mun yang hafal benar menu favourite kami tiga beranak awai-awai lagi memaklumkan harga makanan gorengan sudah berganjak naik dari RM 5.90 ke RM 6.50! Itu baru gaji polis naik RM 200.00, belum lagi gaji posmen naik Julai ini!

Ketika ini (1.15am) di dalam bilik Hotel Mega, Miri, anak jantan seorang aku itu sedang asyik mengikuti game bola Chelsea vs. Tottenham. Kawan tengah risau sebab Chelsea telah ketinggalan 0-1.

Rasanya biarlah aku dengar saja darinya keputusan penuh pagi esok!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Sedang nak off laptop terdengar anak jantan seorang aku itu mengeluh; kena lagi Chelsea!

No comments: