Thursday, April 22, 2010

Hebat sehebatnya!



Hebat sehebatnya!

Beberapa bulan lepas aku, orang rumah aku seorang itu dan anak jantan aku seorang itu ke The Curve. Dalam bangunan The Curve semasa perjalanan ke Kedai Buku Borders, kami terserempak dengan sebuah kereta mainan yang dipandu oleh seorang kanak-kanak cilik yang rasanya baru sekitar 1 atau 2 tahun. Terkejut aku melihat kemahiran kanak-kanak cilik ini mengendalikan kereta mainan berenjin itu.

Hebat sehebatnya!

Rupa-rupanya bukan kanak-kanak cilik ini mengendalikannya. Ianya boleh dikawal secara remote. Kelihatan seorang gadis Indonesia, mungkin pembantu rumah kepada keluarga sicilik ini sedang mengendalikan remote control. Gadis ini hanya tersenyum melihatkan aku terpinga-pinga keheranan mengekori kereta mainan sikecil cilik ini.

Hebat sehebatnya! Teringatkan aku dengan berita jet perjuang luar negara yang kini boleh mengebom sasaran tanpa pemandu di dalamnya. Sinis juga apabila aku berkongsi berita ini dengan student di dalam kelas. Seorang student aku dengan yakin-bangganya berkata;

"En. Lukman, hebat lagi kita! Kalau jet dia orang tak ada pilot, jet kita pula tak ada enjin!"

Hebat sehebatnya!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

No comments: