Saturday, February 13, 2010

Sup Urat Chow Kit


Sup Urat Chow Kit

Mungkin kerana kekenyangan Nasi Kerabu dengan Gulai Ikan Tongkol dan Timun Bendang serta Daging Bakar pagi tadi, aku tidak makan tengahari. Bila dalam perjalanan pulang petang tadi dari Bangi ke Hotel Kualiti KL, tiba-tiba aku teringatkan Sup Urat Chow Kit yang telah lama tidak dinikmati. Bila teringatkan Sup Urat, terkenang pula Sate Urat di Brunei.

Lalu lintas di Chow Kit agak lenggang. Mudah saja untuk parking kereta dan membeli sebungkus Sup Urat, sebungkus Sup Ayam Kampung dan sebungkus Sup Kambing.

“Ini Lidah Kambing tak mahu ka abang?” tanya penjual Sup. Aku tersenyum kambing saja!

Bila sampai hotel baru teringat perjalanan kali ini kami sengaja tak bawa pinggan mangkuk seperti biasa kerana esok kami bercadang untuk ke Melaka dan kemungkinan besar keesokan harinya pula menyambung perjalanan ke destinasi yang belum diputuskan.

Aku telefon “Room Service”. Bukan nak order makanan tapi minta dua mangkuk dan dua pinggan kosong!

Menghadaplah kami tiga beranak, aku, isteri aku seorang itu dan anak jantan aku seorang itu dengan Sup Urat, Sup Ayam Kampung dan Sup Kambing dicecah dengan sebuku roti “whole meal”.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Cerita dulu klik di sini.
















No comments: