Thursday, October 15, 2009

Potong? Atau Potong Zaka?



Potong? Atau potong zaka?

Sat-sat tadi iklan di atas tersiar di antara Bulletin TV3. Tiba-tiba aku teringat kawan aku Cina Geng Satu Company. Lama sungguh tak berjumpa atau bercakap dengannya. Nama saja satu company tapi tak pernah berselisih batang hidung.

Jenuh aku telefon tapi yang dapat ialah mesej dalam Bahasa Cina. Tak "One Malaysia" betul kawan aku Cina Geng Satu Company ini. Biasanya mesej henpon dia dalam Bahasa Malaysia, kadang-kadang Bahasa Inggeris - kali ini Cina pula!

Aku dial lagi nombor henpon kawan aku Cina Geng Satu Company ini. Sama juga! yang kedengaran ialah mesej dalam Bahasa Cina.

Apabila berseorang-seorangan di malam Jumaat di rumah felo dalam kampus ini, menjadi tak keruan pula!

Cadang nak ajak dia minum Teh Tarik di Restoran Yasmin Pekan Changlung. Boleh sembang pasai "potong zaka" dan "geng songkok puteh" lagi!


lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

No comments: