Tuesday, June 10, 2008

Gerai Haram William Taman Mayang Jaya

Gerai Haram William Taman Mayang Jaya
(Klik pada gambar untuk size besar)

Terliur dengan posting Cik Daun dalam Forum Jurnal, serta dua kali dalam posting Dugong Senyum, didahului dalam blog; A Whiff of Lemon Grass, malam sabtu lepas aku, orang rumah aku seorang itu dan anak jantan seorang aku itu melilau-lilau mencari di mana letaknya Gerai Haram William Taman Mayang Jaya ini.

Landmark yang aku ada hanya SS25, Light Industrial Park Taman Mayang Jaya dan bangunan Lim Kok Wing Lama.

Dekat 1 jam melilau di kawasan SS 24 dan SS 25, Taman Megah dan Taman Mayang, Tanya orang empat kali, berjaya juga aku akhirnya. Kata orang malu bertanya, sesat jalan. Tapi aku sekali itu pasai tanya oranglah, aku sesat jalan!

Ini panduan aku kepada sesiapa yang hendak cari gerai ini. Jangan melilau-lilau, habis minyak petrol saja dua ringgit tujuh pulun sen seliter itu.

1. Mula-mula cari Stesen LRT Kelana Jaya Taman Megah (sebelah kiri jalan)
2. Selepas Stesen LRT ini, ikut line kiri (bukan kona kiri), akan jumpa U-turn pertama bawah flyover.
3. Ikut U-turn ke SS 25.
4. Ada dua simpang ke kiri. Perhatikan landmark Pondok Bas betul-betul berhadapan (seberang jalan) Stesen LRT ini.
5. Belok kiri selepas sahaja Pondok Bas ini.
6. Belok kiri di Traffic Light yang pertama (sebelum Sekolah Kebangsaan Taman Megah)
7. Belok kanan apabila nampak Seven-Eleven di sebelah kanan jalan (kedai corner lot)
8. Gerai Haram William ini betul-betul berhadapan kedai runcit dan salun.

Take note; gerai ini dikenali sebagai Gerai Haram sebab gerai tepi d an atas jalan; sepertimana yang diberitahu sendiri oleh tauke kedai.

Testimonial aku; pergi sendiri, rasa sendiri, bagi testimonial sendiri. Minggu depan kami tiga beranak nak try-test-cuba menu lain pula! Satu pesanan, pastikan perut anda kosong sekosongnya dan datang beramai-ramai serta pakat kongsi-kongsi makan.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Nota kecil 1: Gambar 1 dan 2 aku ambik. Gambar-gambar lain sepertimana yang dinyatakan sumber-sumber blog tersebut.
Nota kecil 2: Baru rasa bangga apabila mendengar tukang masak dan yang ambil order cakap Melayu Utara. Taklah asyik-asyik mamak, india, bangla dan siam!

No comments: