Wednesday, March 19, 2008

Terpaksa ditangguhkan (kenapa tak batal sahaja!)


Masa tengak berkemas-kemas nak balik Taiping hari ini (esok cuti Maulud dan lusa Jumaat cuti di Kedah ni), aku check email untuk kali terakhir. Ada satu email itu berbunyi;

”Oleh kerana sambutan kurang mengalakkan, pertandingan nasyid sempena Maulud Nabi ditangguh ke suatu tarikh yang akan diumumkan kelak”.

Teringat aku pada satu email sebelum ini;

”Oleh kerana sambutan yang amat mengalakkan, pertandingan nyanyian (blah, blah...), pihak penganjur (blah, blah ....) akan mengadakan acara saringan terlebih dahulu."

Aku tak mahu komen apa-apa. Aku pernah kena disuruh menyanyi dalam satu majlis kilang. Nasib baik masa itu kerani aku (perempuan) setuju. Jadi kami nyanyilah lagu; Rasa Sayang Yeh!

Aku pernah masuk nasyid masa darjah 4 di Port Dickson tahun 1977. Kalau aku serius dalam nasyid ini agak-agak boleh challenge Raihan tak? Kurang-kurangpun aku boleh jadi bekas penyanyi nasyid yang buka baju tu!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: