Tuesday, March 18, 2008

Plihan saya, pilihan isteri saya, pilihan anak saya dan pilihan kami sekeluarga di Pasar Malam


Plihan saya, pilihan isteri saya, pilihan anak saya dan pilihan kami sekeluarga di Pasar Malam
(dengan spesifikasi tersendiri)

Siratan asal pada 5-Mac-2008,
http://thejourney.weblog.uum.edu.my
(Sempena Pilihanraya)

Siapa kata kami sekeluarga ”sehati-sejiwa”? Ada kalanya cita-rasa kami berbeza tapi tetap berkongsi ”mencubit” sesedap rasa.

Saya;
Nasi Kerabu (mesti ada telur masin, cabai salo dan daging pagang)
Popiah Basah
Air Kelapa (tanpa gula, tanpa ais)

Isteri;
Ayam Goreng Tepung (Bahagian bertulang dan pedal)
Popiah Goreng
Laksa (tambah telur, sambal tauhu dan nenas)
Kopi-O-Ais

Anak;
Ayam Goreng Berempah (peha)
Nasi Goreng (telur mata kerbau yang suku masak – masih menangis!)
Roti John atau Roti Pita
Milo Ais (tak penuh jemu-jemu!)

Pilihan Bersama;
Murtabak atau Samosa (murtabak mini)
Rojak Buah (tambah sotong bosah atau Char Kueh lebih)
Cucuk-cucuk @ steamboat/sate celup
Jagung Rebus atau Bakar
Kacang Rebus / kacang kuda (kudapan)

*Nota kecil; tidaklah bermakna semua makanan ini kami beli setiap kali ke pasar malam!

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

No comments: