Monday, March 24, 2008

Mei ada Mei?


Rasanya kejadian ini berlaku dalam minggu pertama perkahwinan aku dengan orang rumah aku (takkan dengan orang lain kot!)

Suatu malam itu aku ke Pasar Malam. Baliknya orang rumah marah-marah dan komplen ada orang salah nombor telefon dua, tiga kali.

Aku ambil telefon dan check ”received call”. Ini nombor biasa yang aku terima tapi tak ingat siapa dia, terus aku call balik.

“Helo”

“Helo, mu ka Mei?. Kawe call dua, tiga kale nombor ni tapi gewei hok angket telepon ni tak kene demo”

Aku gelak-berdekah macam nak keluar air mata dan isi perut.

Rupa-rupanya sepupu aku di Kelantan telefon nak cakap dengan Mei (Man). Jadi orang rumah aku marah-marahlah mana ada Mei dalam rumah ini.

Kalau di kampung tok aku di Kelantan tu, aku dikenali sebagai Mei ataupun Lukmei

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com

No comments: